Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Vízmennyiségmérő eszközök

ÁSZF

ÁLTALÁNOS MEGÁLLAPODÁSI FELTÉTELEK

  1. Megrendelések

    1. A tényleges ESZKÖZ szállításokat Egyedi megrendelések előzik meg. Az Egyedi Megrendelések létrehozása az alábbiak szerint történik: 

    2. Amennyiben az Egyedi Megrendelés paraméterei a jelen Mellékletben meghatározott feltételek szerint meghatározhatóak, Megrendelő Egyedi megrendelést küld Szolgáltatónak, aki azt 3 munkanapon belül tartozik visszaigazolni. A határidők a visszaigazolás időpontjától számítandóak. 

    3. Amennyiben az Egyedi Megrendelés paraméterei a jelen Mellékletben meghatározott feltételek szerint nem határozhatóak meg egyértelműen, a felek személyes egyeztetés révén alakítják ki a feltételeket. Ebben az esetben a határidők az így kialakított és elfogadott Egyedi Megrendelés aláírásának időpontjától számítandóak.

    4. Az Egyedi Megrendelések teljesítése akkor is kötelező a Felekre nézve, ha az Egyedi Megrendelés teljesítésének időpontja a Szolgáltatási Megállapodás hatályát követő időpontra esik.

 
  1. Szállítási határidő, szállítások ütemezése 

    1. Az Egyedi Megrendelések szállítási határidejét a felek az alábbiak szerint határozzák meg:

    2. Új megrendelés esetén 4 héten belül 

    3. Előteljesítés megengedett. 

    4. Az Egyedi Megrendelésben Felek nem kötnek ki minimális mennyiséget. 

 

  1. ESZKÖZÖK, illetve a ESZKÖZ-ökhöz tartozó azonosítók 

    1. A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a leszállított ESZKÖZ nem felel meg a megrendelésben meghatározott specifikációnak, illetve a szállítmány hibás ESZKÖZT tartalmaz, azt a meg nem felelés azonosítását követő 15 napon belül a hiba megjelölésével visszaküldi a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által kijelölt harmadik félnek, melyről egyidejűleg értesíti a Szolgáltatót. Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terhel a ESZKÖZ-ök meghibásodásával kapcsolatosan, mely a Megrendelő esetleges tevékenységének, mulasztásának, nem megfelelő ESZKÖZ használatának az eredménye, beleértve az ESZKÖZ nem megfelelő tárolását. 

    2. A Szolgáltatónak, vagy a Szolgáltató által kijelölt harmadik félnek visszaküldött ESZKÖZ-öket a Szolgáltató 40 munkanapon belül kicseréli és leszállítja a teljesítés helyeként megadott címre.

 

  1. Értesítések és képviselők 

    1. Felek valamennyi hivatalos értesítést - vagy más közlést írásban kötelesek megküldeni a másik fél részére, amely akkor tekintendő kézbesítettnek, ha azt személyesen adják át a címzettnek; vagy postán ajánlott küldeményként küldték meg a címzettnek és címzett az átvételt igazolta; illetve telefaxon vagy e-mail-en került elküldésre és az átvételt visszaigazolták.

    2. Szolgáltató (Üzemeltető)  kapcsolattartójának neve, címe, telefonszáma: 

Üzemeltető: Knot Kft.

Név: Ilcsik Csaba

Cím: 1151 Budapest, Bogáncs utca 27. 

Tel: +36 1 201 6878

Email: webshop@waterscope.eu  

  1. Felek az előzőekben megnevezett kapcsolattartók személyében vagy a megadott elérhetőségekben bekövetkezett bármely változást kötelesek 24 órán belül jelezni a másik félnek, mely tájékoztatást a változástól számított 3 napon belül írásban is kötelesek megismételni.

  1. Szavatosság 

    1. A Szolgáltató szavatolja, hogy a Szolgáltatásokat a jelen Megállapodásban foglaltak szerint fogja teljesíteni. A Szolgáltatót a szavatossági kötelezettség a Ptk. szavatosságra vonatkozó szabályai szerint terheli.

    2. A Szolgáltató garantálja, hogy az általa teljesítendő Szolgáltatások mindenben megfelelnek a jelen Megállapodásban foglaltaknak. 

    3. A Szolgáltató szavatossági kötelezettsége nem terjed ki azon hibák kijavítására, amelyek a Megrendelő, illetve az általa esetlegesen igénybe vett harmadik személyek beavatkozása okoz.

    4. A Megrendelőnek a szavatossággal kapcsolatos kötelezettsége, hogy a lehető legrövidebb, ésszerű időn belül, de legkésőbb a tudomásszerzéstől számított 5 (öt) munkanapon belül köteles írásban bejelenteni a Szolgáltatónak a szavatossági időszakban észlelt hibát. Az előző mondat szerinti határidő esetleges elmulasztása nem értelmezhető úgy, hogy a Megrendelő az adott hiba kapcsán elveszítené igényeit vagy jogát, azonban amennyiben a késlekedés miatt a hiba súlyosabbá válik, a hiba elhárításához szükséges intézkedések költsége megnövekszik, a hiba elhárításával kapcsolatos költségnövekedés (és kifejezetten a költségnövekedés, tehát nem a teljes hibaelhárítás) költségét a Megrendelő köteles megtéríteni.

    5. A Szolgáltató szavatolja, hogy az általa teljesítendő feladatok tekintetében a szükséges Megállapodás szerzői és szabadalmi jogok, ipari vagy használati minták, oltalmak, know-how birtokában van, a Megrendelő jogainak zavartalan gyakorlását harmadik személy joga nem zárja ki, akadályozza, illetve korlátozza. A Szolgáltató szavatolja továbbá azt is, hogy az általa teljesített Szolgáltatás során nem sért semmilyen harmadik személyt megillető szabadalmi jogot, ipari vagy használati mintát, oltalmat, know-how-t, illetve, hogy az elkészült rendszer összességében megfelel a mindenkor hatályos jogszabályi és szabályozási feltételeknek.

 

  1. MEGÁLLAPODÁSSZEGÉS, FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA 

    1. A Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás írásban történő, indoklással ellátott, azonnali hatályú felmondására abban az esetben, ha

- a Megrendelő elmulasztja a jelen Megállapodás alapján járó bármely esedékes díj vagy egyéb összeg megfizetését a Szolgáltató által küldött legalább a felszólítás kézhezvételétől számított 30 napos póthatáridőt tartalmazó írásbeli fizetési felszólítás ellenére,

- a Megrendelő fizetésképtelenné válik és jogerős bírósági határozat alapján csődeljárás vagy felszámolási eljárás indul ellene. A Megrendelő ilyen esetben köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót,

- a Megrendelő egyéb, súlyos Megállapodás megszegése esetén.

 
  1. A MEGÁLLAPODÁS IDŐBELI HATÁLYA

    1. A jelen Megállapodás a Felek általi kölcsönös aláírás napján lép hatályba, és határozatlan időtartamra szólóan jogosítja, illetve kötelezi a feleket, melyet bármelyik fél 3 hónapos felmondási idő figyelembevételével rendes felmondással, indoklási kötelezettség nélkül, bármikor, írásban felmondhat. 

  2. VIS MAIOR

    1. Minden olyan esemény, amely a Felek érdekkörén kívül esik, és amelyet Felek   tevékenységükkel befolyásolni nem tudnak, és a Megállapodás teljesítését befolyásolja, vis maiornak tekintendő (pl. természeti katasztrófa, járvány, tűzeset, robbanás, sztrájk, a Megállapodás teljesítésére vonatkozó jogszabályi környezet megváltozása). Vis maior előfordulása esetén Felek haladéktalanul írásban értesítik egymást. A Felek ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a Megállapodás határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak. 

 

  1. MEGRENDELŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

    1. A Megrendelő a jelen Megállapodás alapján jogosult a fenti 1.1. pontban leírt Szolgáltatást igénybe venni és köteles a vonatkozó szolgáltatási díjat megfizetni. A Szolgáltatásért járó díjat és a fizetési feltételeket a jelen Megállapodás 4. pontja és 1. sz. Melléklete tartalmazza.

    2. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást Magyarország, illetve a Vodafone hálózattal rendelkező Európai Uniós országok területén veheti igénybe.

    3. Az IoT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti adatkommunikáció lehetővé tétele érdekében a Szolgáltató a Megrendelő rendelkezésére bocsátja az IoT eszközökbe beépítésre kerülő ESZKÖZ-t, amelyeket tilos eltávolítani, megrongálni, harmadik személy részére hozzáférhetővé tenni. A Megrendelő a ESZKÖZ-t kizárólag a jelen Megállapodásban foglaltaknak megfelelően, rendeltetés-szerűen jogosult használni.

    4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az loT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti adatkommunikáció a ESZKÖZ aktiválást követően válik lehetővé. A Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a Szolgáltató az online adatkommunikáció lehetőségét a jelen Megállapodásban foglaltak szerint jogosult megszüntetni, a ESZKÖZ-et deaktiválni, valamint a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.

    5. A Megrendelő a Szolgáltatás elindításához megrendelést ad, az IoT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti online adatkommunikációhoz szükséges ESZKÖZ aktiválására, igényét a Szolgáltatás megkezdését megelőzően 8 munkanapon belül jelezheti a Szolgáltató felé.

    6. A Megrendelő megrendeléssel kapcsolatos igénybejelentéseit minden hétköznap 8:30 16:00 óra között teheti meg a Szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán.

    7. Amennyiben az ESZKÖZ meghibásodik, abban az esetben a Szolgáltató a Szolgáltatást változatlan Megállapodás feltételei mellett az új, a Szolgáltató által biztosított ESZKÖZ aktiválást követően biztosítja Megrendelő részére. A csere ideje alatt a Szolgáltató jogosult a vonatkozó számlája kiállítására.

    8. A Szolgáltató a cserélendő ESZKÖZ-t a Megrendelő kérésére deaktiválja, az új beépítésre kerülő ESZKÖZ-t pedig aktiválja. A Szolgáltató az adatkommunikációs szolgáltatást és a technikai segítségnyújtást ezt követően tudja biztosítani a Megrendelő felé. 

    9. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által megjelölt hívószámon kizárólag a jelen Megállapodás szerinti Szolgáltatás körébe tartozó bejelentéseket tehet. A Megrendelő tudomásul veszi és megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy a telefonos segítségnyújtás igénybevételekor az Üzemeltetők tartózkodjanak az emberi méltóságot sértő kijelentésektől, magatartástól. 

    10. A Megrendelő kijelenti, hogy a jelen Megállapodás teljesítéséhez szükséges, általa megadott adatok teljes körűek és a valóságnak mindenben megfelelnek. Ezen kijelentés ellenkezője esetén a Szolgáltató megtagadhatja a Szolgáltatást. A Megrendelő köteles a Szolgáltatás megrendelésekor közölt adatokban történt változásokat haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül közölni a Szolgáltatóval. 

    11. A Megrendelő jogosult a Szolgáltatónál az adatkapcsolatot biztosító és az adattovábbítást megvalósító Szolgáltatást szüneteltetni. A szüneteltetés ideje alatt az adatkapcsolat és az adattovábbítás szünetel. A szüneteltetés időtartama alatt az ESZKÖZ inaktív állapotú, amely állapotból a szüneteltetés megszűnését követően az ESZKÖZ ismét aktív állapotba hozható. 

    12. A szüneteltetés iránti igényét a Megrendelő írásban vagy elektronikus úton jelezheti a Szolgáltató felé, amely kérésnek tartalmaznia kell az eszköz sorozatszám azonosítóját. A Megrendelő köteles a szüneteltetés iránti kérelemben megjelölni a szüneteltetés kezdő dátumát és időtartamát. A kérhető szüneteltetés időtartama legalább 30 nap és legfeljebb 12 hónap. A szüneteltetés iránti kérelmet a Megrendelő köteles a szüneteltetés kezdő dátuma előtt legalább 15 nappal előbb bejelenteni a Szolgáltatónál. A Megrendelő 30 napon belül csak egy alkalommal jogosult a Szolgáltatás szünetelését kérni. A szüneteltetés a maximális 12 hónap lejártakor újabb kérelemmel nem hosszabbítható meg. A 12 hónapos szüneteltetés lejártakor újabb szünetelés iránti kérelem a visszakapcsolást követő 30 nap után nyújtható be. Ezen utóbbi esetben a Szolgáltató a teljes havi díjat a Szolgáltatás aktív időtartamára vonatkozóan kiszámlázhatja a Megrendelőnek. 

    13. Amennyiben a Megrendelő a szüneteltetés időtartamát nem jelölte meg, és a szüneteltetés kezdő időpontjától számított 12 hónapon belül kezdeményezi a Szolgáltatónál az adatkapcsolatot biztosító és az adattovábbítást megvalósító Szolgáltatás újbóli biztosítását - vagyis a szüneteltetés megszüntetését - abban az esetben az erre vonatkozó kérelmét a Szolgáltató részére történő megküldésével, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történő telefonos bejelentés útján jelezheti a Szolgáltató felé. 

    14. Írásbeli kérelem esetén a kérelemben a Megrendelő köteles megjelölni a visszaaktiválás dátumát, amely nem lehet előbbi, mint a kérelem Szolgáltató részére történő kézbesítését követő 15. (tizenötödik) nap, illetve telefonon a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jogosult a visszaaktiválást bejelenteni legalább a kérelmezett dátumot megelőző 15. (tizenötödik) napig. A Szolgáltató a Megrendelő által kért szünetelési időszak végén a Szolgáltatást köteles visszakapcsolni, amelyért a Szolgáltató külön díjat nem számít fel. 

    15. A Szolgáltató a Megrendelő által kért szüneteltetési időszak végén - amely nem lehet hosszabb, mint a fent megjelölt 12 hónap - a Szolgáltatást köteles visszakapcsolni, és erről az Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Amennyiben a visszakapcsoláshoz nem szükséges helyszíni intézkedés, a Szolgáltató külön díjat nem számíthat fel. Amennyiben a visszakapcsoláshoz helyszíni intézkedés szükséges, a Szolgáltató indokolt, méltányos, egyszeri díjat számíthat fel. 

    16. Amennyiben a Megrendelő a 12 hónapon belül nem kezdeményezi a Szolgáltatónál a szüneteltetés megszüntetését, a Szolgáltató a 12 hónap lejártát követő 30 napon túl jogosult egyoldalúan felmondani az adott Szolgáltatást és a ESZKÖZ-t véglegesen deaktiválni. Ezt követően a Szolgáltatás igénybevételéhez új megrendelésre és új ESZKÖZ aktiválásra van szükség. A Szolgáltató a szüneteltetés időtartama alatt jogosult a jelen Megállapodás 1. sz. Mellékletében meghatározott mértékű díjat felszámítani.  

    17. A Megrendelő a Szolgáltatást kizárólag a jelen Megállapodásban foglaltaknak megfelelően és a vonatkozó jogszabályok szerint veheti igénybe, köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a Szolgáltató Megállapodásszerű teljesítését zavarhatja vagy megakadályozhatja. 

    18. Megrendelő az loT eszköz megrongálódása, megsemmisülése, elvesztése esetén köteles haladéktalanul bejelentést tenni a Szolgáltatónál. A Szolgáltató az IoT eszközhöz tartozó ESZKÖZ-t deaktiválja és az adott Szolgáltatást megszünteti. A Megrendelő bejelentéseit a Szolgáltató Telefonos Ügyfélszolgálatán, illetve Ügyfélszolgálati irodájában terjesztheti elő szóban vagy írásban. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségei az alábbiak:

    19. A bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, a Megrendelő tájékoztatására a Szolgáltató telefonon, interneten, postacímen megadott elérhetőségeken történhet. 

    20. A Telefonos Ügyfélszolgálaton keresztül történő ügyintézéshez a Szolgáltató kérheti az ügyfél azonosításához szükséges, a Megrendelőnek előzetesen átadott kódot és a Szolgáltatási Megállapodásban megadott bármely egyéb adatot. A Szolgáltató kérheti továbbá, hogy a Megrendelő adja meg olyan telefonszámát, ahol azonnal visszahívható. Amennyiben - a Szolgáltató által meghatározott esetekben - elengedhetetlen mindezek megadása, és a Megrendelő ezen kérésnek nem tesz eleget, a Szolgáltató a Megrendelő igényét elutasítja. 

    21. A Megrendelő köteles a Szolgáltató panaszkivizsgálási és hibaelhatárolási eljárása során megadni minden olyan adatot, mely a Szolgáltató megítélése szerint a bejelentés kivizsgálásához elengedhetetlen. Amennyiben a Megrendelő a kért adatokat nem bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére, úgy a Szolgáltató nem köteles a bejelentéssel érdemben foglalkozni.

    22. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Szóbeli panasznak minősül a telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával szóban közölt panasz. 

    23. Amennyiben Megrendelő a szóban közölt panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát a Megrendelőnek átadja, illetve telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. 

    24. A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató telefonos Ügyfélszolgálatán tett szóbeli panasz esetén, amennyiben a beszélgetés rögzítésre kerül, a Szolgáltató az írásos jegyzőkönyv felvételét mellőzze. 

    25. A Megrendelő által a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán tett panaszt a Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 (harminc) napon belül írásban válaszolja meg kivéve, ha a szóban bejelentett panaszban foglaltaknak a Szolgáltató nyomban eleget tesz. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. Az írásbeli panasz kivizsgálási és megválaszolási határideje 30 nap. 

    26. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. 

    27. A Szolgáltató a bejelentésekről nyilvántartást vezet, a bejelentések elektronikusan rögzítésre kerülnek. A Szolgáltató a bejelentést a nyilvántartó adatbázisában 5 (öt) évre visszamenőleg tárolja, és biztosítja a visszakereshetőséget. Az adatbázis panaszbejelentés esetén tartalmazza a Megrendelő nevét, vagy más azonosítóját, telefonszámát, vagy számlázási rendszerbeli azonosítóját, a bejelentés módját, és idejét, bejelentés tárgyát, a kivizsgálás eredményét, a megtett intézkedéseket, az értesítés módját és idejét. 

    28. A Szolgáltató nem köteles érdemben foglalkozni azon bejelentésekkel, amelyek formájuknál, vagy tartalmuknál (pl. témájuknál, hangvételüknél vagy érthetőségüknél) fogva alkalmatlanok az azokon alapuló bejelentések kivizsgálására és megválaszolására, továbbá amelyek nem tartalmaznak a Szolgáltatóval vagy az általa nyújtott Szolgáltatással kapcsolatos probléma meghatározást.

    29. A Megrendelő által tett olyan bejelentés, amely a Szolgáltatás nem Megállapodás szerinti teljesítésével, így különösen a Szolgáltatás csökkent minőségével vagy igénybevételi lehetőségének megszűnésével kapcsolatos, hibabejelentésnek minősül.

    30. Szolgáltató a hibabejelentéseket a belföldi normál tarifás ügyfélszolgálati hívószámon fogadja. A Szolgáltató a hibabejelentést nyilvántartásba is veszi. A hibaelhárítási idő csak azokra az esetekre vonatkozik, ahol a Szolgáltató a hibaelhárítási feltételekkel szerződik. Szolgáltató az alábbi hibaelhárítási feltételeket vállalja. 

    31. Hibabejelentés esetén Szolgáltató köteles a hibabejelentést a következő munkanap 24:00 óráig kivizsgálni és az elvégzett vizsgálat alapján a Megrendelőt értesíteni arról, hogy további helyszíni vagy azt is érintően lefolytatandó vizsgálat szükséges vagy a hiba a vizsgálat alatt nem volt észlelhető vagy a hiba nem a Szolgáltató érdekkörébe tartozó okból merült fel. 

    32. A Szolgáltató, ha a Megrendelő által bejelentett hiba valósnak bizonyult, érdekkörébe tartozó hiba kijavítását a bejelentéstől számított 2 munkanapon belül végzi el. Amennyiben a hiba kijavításához harmadik személy (pl.: hatóság, mobilszolgáltató) hozzájárulása szükséges, a fenti határidők meghosszabbodnak a hozzájárulás beszerzésének idejével. Szolgáltató a hozzájárulást a következő munkanap 24:00 óráig köteles megkérni a harmadik személytől. 

    33. Nem tartozik a Szolgáltató érdekkörébe azon szolgáltatások és eszközök köre, amelyeket a Szolgáltatás jellegéből fakadóan nem a Szolgáltató biztosít vagy nem része a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásnak. 

    34. Ha a kivizsgálás vagy kijavítás kizárólag a helyszínen, a Megrendelő helyiségében lehetséges, és a Szolgáltató által a kiszállásra megjelölt időpont a Megrendelőnek nem megfelelő, akkor a Szolgáltató által javasolt időponttól a Megrendelővel előzetesen egyeztetett újabb időpontig eltelt időtartam nem számít bele a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidőbe. 

    35. Ha a kivizsgálás vagy kijavítás időpontjában, a Szolgáltató és a Megrendelő megállapodott, és a hiba kijavítása a meghatározott időpontban a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból nem volt lehetséges, úgy a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidő a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból alkalmatlannak bizonyult időponttól a Szolgáltató kezdeményezésére a felek által közösen meghatározott új, alkalmas időpontig terjedő időszakkal meghosszabbodik. 

    36. A hiba elhárításáról Szolgáltató haladéktalanul értesíti a Megrendelőt. Az értesítési kötelezettségnek Szolgáltató a bejelentéssel, illetve a helyszíni hibaelhárítással egyidejűleg is eleget tehet.

    37. Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben a Megrendelő az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló Szolgáltatói értesítéstől számított 96 órán belül. Ebben az esetben nem számít be a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidőbe a hiba elhárításáról szóló Szolgáltatói értesítéstől a Megrendelő által tett ismételt hibabejelentésig eltelt időtartam. 

    38. A Szolgáltató a Megrendelő által bejelentett, a Szolgáltató hiba behatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyuló és a saját érdekkörébe tartozó hiba elhárításáért díjat nem számíthat fel, és a Szolgáltatónál felmerülő (javítási, kiszállási költséget, illetve a hiba behatárolása és elhárítása során a Megrendelő helyiségébe történő belépés biztosításán túl egyéb, a Megrendelő közreműködését igénylő kötelezettséget nem háríthat át. 

    39. Téves hibabejelentés esetén, amikor nem a Szolgáltató érdekköréből eredő hibáról van szó, a Szolgáltató a jelen Megállapodás 1. sz Mellékletében meghatározott egyszeri díjat számlázhat ki. (ha a hibabejelentésről csak a helyszíni kiszállás esetén volt megállapítható, ha nem a Szolgáltató érdekköréből eredő hibáról van szó; vagy ha a Megrendelő ragaszkodott a helyszíni méréshez). 

    40. Szolgáltató a Megrendelő által tett szóbeli hibabejelentéseket hangfelvétellel rögzíti, és nyilvántartásba veszi. 

A nyilvántartás az alábbiakat tartalmazza: 

az értesítési cím vagy más azonosító;

ügyfél azonosító; - hibajelenség leírása; 

hibabejelentés időpontja (év, hónap, nap, óra); 

a hiba okának behatárolására tett intézkedések és azok eredménye;

a hiba oka;

a hiba elhárításának módja és időpontja (év, hónap, nap, óra), eredményét

(eredménytelenségét és annak okát);

értesítésének módja és időpontja, ezen belül is különösen a bejelentés visszaigazolásáról, a hiba elhárításának módjáról és időpontjáról (év, hónap, nap, óra), eredményéről (eredménytelenségéről és annak okáról) történő értesítés módja és időpontja.

  1. A hibabejelentéseket, a hibaelhatárolással kapcsolatos valamennyi adatot (az eljárás eredményét és a megtett intézkedéseket) a Szolgáltató 1 (egy) évig visszakövethető módon megőrzi 

  1. Tájékoztató a Megrendelőt megillető elállási jogról 

    1. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal! Amennyiben természetes személy, a megrendelőt a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát 

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén 

b) a terméknek, 

c) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, 

  1. a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap. 

  2. A jelen pontban foglaltak nem érintik a Megrendelő azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a Megrendelő tett ajánlatot, a Megrendelőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. 

  3. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása 

  4. A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. 

  5. A Megrendelő elállási nyilatkozatának érvényessége 

  6. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap. 

  7. A Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. 

  8. A Szolgáltató a Megrendelő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

  9. A Szolgáltató kötelezettségei a megrendelő elállása esetén 

  10. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége 

  11. Ha a Megrendelő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató  legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. 

  12. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja 

  13. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Megrendelő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Szolgáltatót felelősség nem terheli. 

  14.  
  1. Békéltető testületi eljárás 

    1. Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

    2. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). 

    3. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. 

    4. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell 

a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, 

b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, 

c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, 

d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, 

e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését 

f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor, 

g. a testület döntésére irányuló indítványt, 

h. a fogyasztó aláírását. 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. 

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu 

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

  1. Online vitarendezési platform 

    1. Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. 

    2. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. 

    3. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

  1. SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

 

  1. A Szolgáltató köteles a Szolgáltatást a Megrendelő igénybejelentése alapján 3 munkanapon belül megkezdeni és azt folyamatosan a Megállapodás időtartama alatt nyújtani.

  2. A Szolgáltató köteles a telefonon történő technikai segítségnyújtásra vonatkozó igényt kezelni, a hibák elhárítása érdekében szükséges lépéseket a bejelentést követő következő munkanaptól számított 48 órán belül megkezdeni. A Szolgáltató jogosult megtagadni a telefonos segítségnyújtást, ha az azonosításhoz szükséges adatokat nem kapja meg.

  3. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által megkapott, illetve a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat kezelni, tárolni, feldolgozni, és azokat kizárólag a jelen Megállapodás teljesítése érdekében felhasználni. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat ellenőrizze, és ha azok a valóságtól eltérnek, a Szolgáltatást azonnali hatállyal felmondja.

  4. A Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat az illetékes hatóság megkeresésére a hatóságnak átadni.

  5. Amennyiben a Megrendelő a jelen Megállapodásba foglalt valamely kötelezettségét megszegi, a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni.

  6. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben díjfizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, és ebből eredően 30 naptári napnál régebbi számlatartozása keletkezik, úgy a Szolgáltató jogosult fizetési felszólítást küldeni. Abban az esetben, ha a Megrendelőnek 60 naptári napnál régebbi, lejárt tartozása keletkezik, akkor a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni. 

  7. Ha a Megrendelő a felfüggesztés okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlő módon tudomást szerez, a Szolgáltató köteles a tudomásszerzéstől számított 72 (hetvenkettő) órán belül a felfüggesztést megszüntetni. 

  8. A Szolgáltató jogosult a felfüggesztést folyószámla szinten, továbbá a Megrendelő valamennyi, a Szolgáltatónál igénybe vett Szolgáltatáshoz kapcsolódó folyószámláján alkalmazni. A Megrendelő számlatartozása akkor tekinthető kifizetettnek, ha valamennyi, a Szolgáltatónál igénybe vett Szolgáltatáshoz kapcsolódó tartozásának teljes összege a Szolgáltatóhoz beérkezett. 

  9. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Megállapodást legalább 15 napos felmondási idővel felmondani, és ennek tartamára a Szolgáltatást felfüggeszteni, amennyiben a rendelkezésre álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy a Megrendelő a Szolgáltatás igénybevétele céljából a Szolgáltatót lényeges körülmény - így különösen a személyes adatok - vonatkozásában megtévesztette. 

  10. A felfüggesztés ideje alatt a Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás 1. sz. Mellékletében meghatározott mértékű díjat felszámítani.

  11. Amennyiben a Megrendelő a számlatartozását 90 naptári napon belül sem rendezi, akkor a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Megállapodást azonnali hatállyal felmondani és a Szolgáltatáshoz kapcsolódó ESZKÖZ-et deaktiválni. A Szolgáltató a deaktiválást megelőzően 30 naptári napon belül köteles tájékoztatni a ESZKÖZ deaktiválásáról a Megrendelőt.

  12. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a deaktiválást követően az ESZKÖZ újra nem aktiválható.

 

  1. DÍJAZÁS, FIZETÉSI FELTÉTELEK

 

  1. Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

  2. A Felek megállapodása szerint a Megrendelő köteles a Szolgáltató teljesítésének ellenértékeként a jelen Megállapodás Árlistában megjelölt szolgáltatási díjakat a Szolgáltatónak megfizetni. A szolgáltatási díjak úgy kerül megállapításra, hogy az magában foglalja a Szolgáltatónak valamennyi, a jelen Megállapodásban meghatározott feladatával kapcsolatosan felmerülő költségét és kiadását.

  3. A jelen Megállapodás alapján esedékes díjat a Megrendelő az 1. sz. Mellékletben foglaltak szerint, az abban megjelölt díjösszegre kibocsátott számla ellenében fizeti ki.

  4. A Szolgáltató számlájának kiegyenlítése a számla beérkezését követő legkésőbb 15. (tizenöt) naptári napon a Szolgáltató számláján megadott bankszámlájára utalással történik. A Szerződő Felek megállapodnak, hogy a szolgáltatási díj teljesítése napjának azt a napot tekintik, amikor a Szolgáltató bankszámláját vezető pénzintézet a Szolgáltató bankszámláján a kifizetendő összeget jóváírja.

  5. Amennyiben a fizetési határidő szabadnapra, ünnepnapra, illetve munkaszüneti napra esik, a fizetési határidő a Ptk. 8:3 S (3) bekezdése alapján a következő munkanapon jár le. 

  6. A Szolgáltató a jelen Megállapodásban foglaltak teljesítése alapján - a Szolgáltató által küldött tételes ESZKÖZ riport alapján, mely tartalmazza a ESZKÖZ-ek státuszait - jogosult számla benyújtására. A ESZKÖZ-ek státusza lehet: aktív teszt - gyártásközi teszt kommunikációs célra (Maximum fél évig tartható ebben a státuszban. Ezt követően Suspend státuszba kerül). Az engedélyezett adatforgalom maximum 100kb. Aktív life, az üzembe helyezést követő első adatkommunikációkor kerül ebbe a státuszba Suspend – felfüggesztett státusz, Megrendelő kérésére kerül ide, vagy aktív tesztből fél év után Terminated - lezárt státusz.

  7. A jelen Megállapodás Árlistában megjelölt havidíj összege teljes hónapra vonatkoznak. Amennyiben a Megrendelőnek átadott ESZKÖZ hónap közben kerül aktiválásra, vagy megszüntetésre, abban az esetben a Szolgáltató időarányos havidíjat számláz ki az Megrendelőnek. Az ESZKÖZ aktiválási dátuma a ESZKÖZ-en generált első adatforgalom időpontja.

  8. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a Ptk. 6:155. § (1) bekezdésében foglalt mértékű késedelmi kamatot tartozik a Szolgáltató részére megfizetni.

  9. Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató által felszámolt díjak összegét vitatja, abban az esetben a Szolgáltató a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli bejelentését annak közlésétől számított 30 napon belül kivizsgálja. A Szolgáltató a vizsgálat eredményéről indoklással ellátott tájékoztató emailben értesíti a Megrendelőt.

 

  1. TELJESÍTÉS MÓDJA, A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉVEL KAPCSOLATOS KORLÁTOZÁSOK

    1. A Szolgáltató a jelen Megállapodás alapján végzendő Szolgáltatásait a Megállapodás időtartama alatt folyamatosan köteles ellátni a Megrendelő részére. 

    2. Amennyiben a Szolgáltató szolgáltatásait bármely okból nem tudja a Megállapodásnak megfelelően teljesíteni, úgy köteles erről a Megrendelőt kellő időben tájékoztatni. Amennyiben a Szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségét elmulasztja vagy nem kellő időben teljesíti, úgy köteles a tájékoztatási kötelezettség elmulasztásával vagy késedelmes teljesítésével összefüggésben keletkezett károkat is megtéríteni.

    3. A Szolgáltató és a Megrendelő a jelen Megállapodás teljesítése során köteles együttműködni, amely alapján Felek kötelesek egymás írásbeli megkereséseire 2 (két) munkanapon belül reagálni, illetőleg a Szolgáltató a Megrendelő megkeresése esetén köteles a Megrendelőt tájékoztatni a feladatok ellátásáról.

    4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás használata során, különösen pedig az ügyfélszolgálat igénybevételekor, továbbá bejelentések és panaszok megtétele során tartózkodik a zaklató, a közízlést és az emberi méltóságot sértő magatartástól. Amennyiben a Megrendelő ezen kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult felszólítani a rendeltetésellenes magatartás azonnali megszüntetésére. Amennyiben a Megrendelő a kötelezettségének felszólítás ellenére sem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást azonnali hatályú rendkívüli felmondással megszüntetni.

    5. A Megrendelő nem jogosult a Szolgáltatást arra használni, hogy

  • törvénytelen vagy sértő adattartalmat továbbítson, továbbá harmadik személy szerzői jogát, védjegyét, üzleti titkát vagy egyéb vagyoni jogát megsértse, 

  • szoftver vírust tartalmazó adatokat vagy egyéb blokkoló vagy károsító programokat továbbítson,

  • bármilyen módon a mobilhálózatot vagy a Szolgáltatást megkárosítsa, rongálja úgy, hogy az megakadályozza más felhasználók által használt mobilhálózatok vagy az M2M platform használatát, 

  • a ESZKÖZ-ek GSM adapterekbe kerüljenek beépítésre, kivéve, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen hozzájárul,

  • ha az halálhoz, személyi sérelemhez, súlyos testi sértéshez vagy környezeti károsodáshoz (például életmentő készülék) vezet, a Szolgáltatás vagy ESZKÖZ meghibásodása miatt,

  • azzal módosítson, alkalmazzon, megváltoztasson, fordítson, vagy létre hozzon származékos munkákat a Szolgáltatásból vagy a ESZKÖZ-ből, amely ellentétes a szolgáltatási jogviszony céljával, kivéve a Szolgáltató 30 nappal korábbi, írásbeli hozzájárulása esetén,

  • azzal ESZKÖZ-t egyesítsen, vagy használja egyéb hardverrel, szoftverrel, termékkel vagy szolgáltatással együtt, amely ellentétes az előfizetői jogviszony céljával, kivéve a Szolgáltató 30 nappal korábbi, írásbeli hozzájárulása esetén,

a ESZKÖZ-et vagy a szolgáltatást továbbadja, tovább értékesítse, arra vonatkozóan felhasználási engedélyt adjon, bérbe adja, kölcsönadja, harmadik személynek rendelkezésére bocsássa másként, mint ahogy a jelen Megállapodásban megengedett, vagy átruházza a ESZKÖZ-t bármely harmadik személy részére, A ESZKÖZ-t átdolgozza, szétszedje, kicserélje, vagy másképpen megkísérelje származtatni, továbbfejleszteni a ESZKÖZ-ek forrás -és tárgy kódját vagy bármilyen szoftvert, amely a ESZKÖZ-en fut, tovább értékesítse vagy felhasználja a ESZKÖZ-t úgy, hogy bármilyen szolgáltatást nyújtson harmadik személyek számára, akik nincsenek összefüggésben a szolgáltatási jogviszonnyal, és nem tekinthetők végfelhasználóknak, vagy megengedje harmadik személyeknek, akik nem végfelhasználók, hogy távolról hozzáférjenek vagy felhasználják a Szolgáltatást, illetve lehetővé tegyék azt, hogy a ESZKÖZ-t olyan más sorozat termékké fejlesszék, amely hasonló a ESZKÖZ-hez, másra használják a ESZKÖZ-t, mint a megállapodott Szolgáltatás, szándékosan vagy gondatlanul használják vagy engedjék másnak a ESZKÖZ-ek használatát oly módon, hogy ezzel a mobilhálózatok működését, vagy a Szolgáltatás minőségét veszélyeztessék, megszakítsák, vagy megakadályozzák a távközlési vagy informatikai hálózat vagy rendszer integritását vagy biztonságát, rendeltetésével ellentétesen másképp használják vagy másolják a ESZKÖZ-t, kivéve, ha a jelen Megállapodás ezt megengedi, csalással vagy törvénytelen visszaéléssel használják, vagy megszegjék a jelen Megállapodást, a Megrendelő a ESZKÖZ-et nem használhatja: 

  • hangok továbbítására (ideértve a VOIP-t), SMS-ek, MMS-ek továbbítására,

  • arra, hogy hozzáférjenek bármely címzéssel ellátott helyhez,

  • úgy, hogy az megkísérelje megsemmisíteni a biztonsági intézkedéseket vagy az eredményeket a korrupcióban vagy az adatvesztésben, 

  • úgy, hogy az a Szolgáltatást vagy a szoftvert „Internet Relay Chat"-tel, „peer to peer" file megosztással, „bit” özönnel, proxy szerver hálózattal összefüggésben használja, 

  • úgy, hogy az magába foglaljon spamming-et (reklámpostázást, körlevelezést), tömeges kéretlen email-ek küldését, kereskedelmi üzeneteket, nyitott SMTP jelfogó / közvetítő fenntartását, karbantartását.