ÁLTALÁNOS MEGÁLLAPODÁSI FELTÉTELEK
-
Megrendelések
-
A tényleges ESZKÖZ szállításokat Egyedi megrendelések előzik meg. Az Egyedi Megrendelések létrehozása az alábbiak szerint történik:
-
Amennyiben az Egyedi Megrendelés paraméterei a jelen Mellékletben meghatározott feltételek szerint meghatározhatóak, Megrendelő Egyedi megrendelést küld Szolgáltatónak, aki azt 3 munkanapon belül tartozik visszaigazolni. A határidők a visszaigazolás időpontjától számítandóak.
-
Amennyiben az Egyedi Megrendelés paraméterei a jelen Mellékletben meghatározott feltételek szerint nem határozhatóak meg egyértelműen, a felek személyes egyeztetés révén alakítják ki a feltételeket. Ebben az esetben a határidők az így kialakított és elfogadott Egyedi Megrendelés aláírásának időpontjától számítandóak.
-
Az Egyedi Megrendelések teljesítése akkor is kötelező a Felekre nézve, ha az Egyedi Megrendelés teljesítésének időpontja a Szolgáltatási Megállapodás hatályát követő időpontra esik.
-
-
Szállítási határidő, szállítások ütemezése
-
Az Egyedi Megrendelések szállítási határidejét a felek az alábbiak szerint határozzák meg:
-
Új megrendelés esetén 4 héten belül
-
Előteljesítés megengedett.
-
Az Egyedi Megrendelésben Felek nem kötnek ki minimális mennyiséget.
-
-
ESZKÖZÖK, illetve a ESZKÖZ-ökhöz tartozó azonosítók
-
A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a leszállított ESZKÖZ nem felel meg a megrendelésben meghatározott specifikációnak, illetve a szállítmány hibás ESZKÖZT tartalmaz, azt a meg nem felelés azonosítását követő 15 napon belül a hiba megjelölésével visszaküldi a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által kijelölt harmadik félnek, melyről egyidejűleg értesíti a Szolgáltatót. Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terhel a ESZKÖZ-ök meghibásodásával kapcsolatosan, mely a Megrendelő esetleges tevékenységének, mulasztásának, nem megfelelő ESZKÖZ használatának az eredménye, beleértve az ESZKÖZ nem megfelelő tárolását.
-
A Szolgáltatónak, vagy a Szolgáltató által kijelölt harmadik félnek visszaküldött ESZKÖZ-öket a Szolgáltató 40 munkanapon belül kicseréli és leszállítja a teljesítés helyeként megadott címre.
-
-
Értesítések és képviselők
-
Felek valamennyi hivatalos értesítést - vagy más közlést írásban kötelesek megküldeni a másik fél részére, amely akkor tekintendő kézbesítettnek, ha azt személyesen adják át a címzettnek; vagy postán ajánlott küldeményként küldték meg a címzettnek és címzett az átvételt igazolta; illetve telefaxon vagy e-mail-en került elküldésre és az átvételt visszaigazolták.
-
Szolgáltató (Üzemeltető) kapcsolattartójának neve, címe, telefonszáma:
-
Üzemeltető: Knot Kft.
Név: Ilcsik Csaba
Cím: 1151 Budapest, Bogáncs utca 27.
Tel: +36 1 201 6878
Email: webshop@waterscope.eu
-
Felek az előzőekben megnevezett kapcsolattartók személyében vagy a megadott elérhetőségekben bekövetkezett bármely változást kötelesek 24 órán belül jelezni a másik félnek, mely tájékoztatást a változástól számított 3 napon belül írásban is kötelesek megismételni.
-
Szavatosság
-
A Szolgáltató szavatolja, hogy a Szolgáltatásokat a jelen Megállapodásban foglaltak szerint fogja teljesíteni. A Szolgáltatót a szavatossági kötelezettség a Ptk. szavatosságra vonatkozó szabályai szerint terheli.
-
A Szolgáltató garantálja, hogy az általa teljesítendő Szolgáltatások mindenben megfelelnek a jelen Megállapodásban foglaltaknak.
-
A Szolgáltató szavatossági kötelezettsége nem terjed ki azon hibák kijavítására, amelyek a Megrendelő, illetve az általa esetlegesen igénybe vett harmadik személyek beavatkozása okoz.
-
A Megrendelőnek a szavatossággal kapcsolatos kötelezettsége, hogy a lehető legrövidebb, ésszerű időn belül, de legkésőbb a tudomásszerzéstől számított 5 (öt) munkanapon belül köteles írásban bejelenteni a Szolgáltatónak a szavatossági időszakban észlelt hibát. Az előző mondat szerinti határidő esetleges elmulasztása nem értelmezhető úgy, hogy a Megrendelő az adott hiba kapcsán elveszítené igényeit vagy jogát, azonban amennyiben a késlekedés miatt a hiba súlyosabbá válik, a hiba elhárításához szükséges intézkedések költsége megnövekszik, a hiba elhárításával kapcsolatos költségnövekedés (és kifejezetten a költségnövekedés, tehát nem a teljes hibaelhárítás) költségét a Megrendelő köteles megtéríteni.
-
A Szolgáltató szavatolja, hogy az általa teljesítendő feladatok tekintetében a szükséges Megállapodás szerzői és szabadalmi jogok, ipari vagy használati minták, oltalmak, know-how birtokában van, a Megrendelő jogainak zavartalan gyakorlását harmadik személy joga nem zárja ki, akadályozza, illetve korlátozza. A Szolgáltató szavatolja továbbá azt is, hogy az általa teljesített Szolgáltatás során nem sért semmilyen harmadik személyt megillető szabadalmi jogot, ipari vagy használati mintát, oltalmat, know-how-t, illetve, hogy az elkészült rendszer összességében megfelel a mindenkor hatályos jogszabályi és szabályozási feltételeknek.
-
-
MEGÁLLAPODÁSSZEGÉS, FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
-
A Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás írásban történő, indoklással ellátott, azonnali hatályú felmondására abban az esetben, ha
-
- a Megrendelő elmulasztja a jelen Megállapodás alapján járó bármely esedékes díj vagy egyéb összeg megfizetését a Szolgáltató által küldött legalább a felszólítás kézhezvételétől számított 30 napos póthatáridőt tartalmazó írásbeli fizetési felszólítás ellenére,
- a Megrendelő fizetésképtelenné válik és jogerős bírósági határozat alapján csődeljárás vagy felszámolási eljárás indul ellene. A Megrendelő ilyen esetben köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót,
- a Megrendelő egyéb, súlyos Megállapodás megszegése esetén.
-
A MEGÁLLAPODÁS IDŐBELI HATÁLYA
-
A jelen Megállapodás a Felek általi kölcsönös aláírás napján lép hatályba, és határozatlan időtartamra szólóan jogosítja, illetve kötelezi a feleket, melyet bármelyik fél 3 hónapos felmondási idő figyelembevételével rendes felmondással, indoklási kötelezettség nélkül, bármikor, írásban felmondhat.
-
-
VIS MAIOR
-
Minden olyan esemény, amely a Felek érdekkörén kívül esik, és amelyet Felek tevékenységükkel befolyásolni nem tudnak, és a Megállapodás teljesítését befolyásolja, vis maiornak tekintendő (pl. természeti katasztrófa, járvány, tűzeset, robbanás, sztrájk, a Megállapodás teljesítésére vonatkozó jogszabályi környezet megváltozása). Vis maior előfordulása esetén Felek haladéktalanul írásban értesítik egymást. A Felek ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a Megállapodás határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak.
-
-
MEGRENDELŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
-
A Megrendelő a jelen Megállapodás alapján jogosult a fenti 1.1. pontban leírt Szolgáltatást igénybe venni és köteles a vonatkozó szolgáltatási díjat megfizetni. A Szolgáltatásért járó díjat és a fizetési feltételeket a jelen Megállapodás 4. pontja és 1. sz. Melléklete tartalmazza.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást Magyarország, illetve a Vodafone hálózattal rendelkező Európai Uniós országok területén veheti igénybe.
-
Az IoT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti adatkommunikáció lehetővé tétele érdekében a Szolgáltató a Megrendelő rendelkezésére bocsátja az IoT eszközökbe beépítésre kerülő ESZKÖZ-t, amelyeket tilos eltávolítani, megrongálni, harmadik személy részére hozzáférhetővé tenni. A Megrendelő a ESZKÖZ-t kizárólag a jelen Megállapodásban foglaltaknak megfelelően, rendeltetés-szerűen jogosult használni.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az loT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti adatkommunikáció a ESZKÖZ aktiválást követően válik lehetővé. A Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a Szolgáltató az online adatkommunikáció lehetőségét a jelen Megállapodásban foglaltak szerint jogosult megszüntetni, a ESZKÖZ-et deaktiválni, valamint a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.
-
A Megrendelő a Szolgáltatás elindításához megrendelést ad, az IoT eszköz és a Szolgáltató szervere közötti online adatkommunikációhoz szükséges ESZKÖZ aktiválására, igényét a Szolgáltatás megkezdését megelőzően 8 munkanapon belül jelezheti a Szolgáltató felé.
-
A Megrendelő megrendeléssel kapcsolatos igénybejelentéseit minden hétköznap 8:30 16:00 óra között teheti meg a Szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán.
-
Amennyiben az ESZKÖZ meghibásodik, abban az esetben a Szolgáltató a Szolgáltatást változatlan Megállapodás feltételei mellett az új, a Szolgáltató által biztosított ESZKÖZ aktiválást követően biztosítja Megrendelő részére. A csere ideje alatt a Szolgáltató jogosult a vonatkozó számlája kiállítására.
-
A Szolgáltató a cserélendő ESZKÖZ-t a Megrendelő kérésére deaktiválja, az új beépítésre kerülő ESZKÖZ-t pedig aktiválja. A Szolgáltató az adatkommunikációs szolgáltatást és a technikai segítségnyújtást ezt követően tudja biztosítani a Megrendelő felé.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által megjelölt hívószámon kizárólag a jelen Megállapodás szerinti Szolgáltatás körébe tartozó bejelentéseket tehet. A Megrendelő tudomásul veszi és megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy a telefonos segítségnyújtás igénybevételekor az Üzemeltetők tartózkodjanak az emberi méltóságot sértő kijelentésektől, magatartástól.
-
A Megrendelő kijelenti, hogy a jelen Megállapodás teljesítéséhez szükséges, általa megadott adatok teljes körűek és a valóságnak mindenben megfelelnek. Ezen kijelentés ellenkezője esetén a Szolgáltató megtagadhatja a Szolgáltatást. A Megrendelő köteles a Szolgáltatás megrendelésekor közölt adatokban történt változásokat haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül közölni a Szolgáltatóval.
-
A Megrendelő jogosult a Szolgáltatónál az adatkapcsolatot biztosító és az adattovábbítást megvalósító Szolgáltatást szüneteltetni. A szüneteltetés ideje alatt az adatkapcsolat és az adattovábbítás szünetel. A szüneteltetés időtartama alatt az ESZKÖZ inaktív állapotú, amely állapotból a szüneteltetés megszűnését követően az ESZKÖZ ismét aktív állapotba hozható.
-
A szüneteltetés iránti igényét a Megrendelő írásban vagy elektronikus úton jelezheti a Szolgáltató felé, amely kérésnek tartalmaznia kell az eszköz sorozatszám azonosítóját. A Megrendelő köteles a szüneteltetés iránti kérelemben megjelölni a szüneteltetés kezdő dátumát és időtartamát. A kérhető szüneteltetés időtartama legalább 30 nap és legfeljebb 12 hónap. A szüneteltetés iránti kérelmet a Megrendelő köteles a szüneteltetés kezdő dátuma előtt legalább 15 nappal előbb bejelenteni a Szolgáltatónál. A Megrendelő 30 napon belül csak egy alkalommal jogosult a Szolgáltatás szünetelését kérni. A szüneteltetés a maximális 12 hónap lejártakor újabb kérelemmel nem hosszabbítható meg. A 12 hónapos szüneteltetés lejártakor újabb szünetelés iránti kérelem a visszakapcsolást követő 30 nap után nyújtható be. Ezen utóbbi esetben a Szolgáltató a teljes havi díjat a Szolgáltatás aktív időtartamára vonatkozóan kiszámlázhatja a Megrendelőnek.
-
Amennyiben a Megrendelő a szüneteltetés időtartamát nem jelölte meg, és a szüneteltetés kezdő időpontjától számított 12 hónapon belül kezdeményezi a Szolgáltatónál az adatkapcsolatot biztosító és az adattovábbítást megvalósító Szolgáltatás újbóli biztosítását - vagyis a szüneteltetés megszüntetését - abban az esetben az erre vonatkozó kérelmét a Szolgáltató részére történő megküldésével, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történő telefonos bejelentés útján jelezheti a Szolgáltató felé.
-
Írásbeli kérelem esetén a kérelemben a Megrendelő köteles megjelölni a visszaaktiválás dátumát, amely nem lehet előbbi, mint a kérelem Szolgáltató részére történő kézbesítését követő 15. (tizenötödik) nap, illetve telefonon a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jogosult a visszaaktiválást bejelenteni legalább a kérelmezett dátumot megelőző 15. (tizenötödik) napig. A Szolgáltató a Megrendelő által kért szünetelési időszak végén a Szolgáltatást köteles visszakapcsolni, amelyért a Szolgáltató külön díjat nem számít fel.
-
A Szolgáltató a Megrendelő által kért szüneteltetési időszak végén - amely nem lehet hosszabb, mint a fent megjelölt 12 hónap - a Szolgáltatást köteles visszakapcsolni, és erről az Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Amennyiben a visszakapcsoláshoz nem szükséges helyszíni intézkedés, a Szolgáltató külön díjat nem számíthat fel. Amennyiben a visszakapcsoláshoz helyszíni intézkedés szükséges, a Szolgáltató indokolt, méltányos, egyszeri díjat számíthat fel.
-
Amennyiben a Megrendelő a 12 hónapon belül nem kezdeményezi a Szolgáltatónál a szüneteltetés megszüntetését, a Szolgáltató a 12 hónap lejártát követő 30 napon túl jogosult egyoldalúan felmondani az adott Szolgáltatást és a ESZKÖZ-t véglegesen deaktiválni. Ezt követően a Szolgáltatás igénybevételéhez új megrendelésre és új ESZKÖZ aktiválásra van szükség. A Szolgáltató a szüneteltetés időtartama alatt jogosult a jelen Megállapodás 1. sz. Mellékletében meghatározott mértékű díjat felszámítani.
-
A Megrendelő a Szolgáltatást kizárólag a jelen Megállapodásban foglaltaknak megfelelően és a vonatkozó jogszabályok szerint veheti igénybe, köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a Szolgáltató Megállapodásszerű teljesítését zavarhatja vagy megakadályozhatja.
-
Megrendelő az loT eszköz megrongálódása, megsemmisülése, elvesztése esetén köteles haladéktalanul bejelentést tenni a Szolgáltatónál. A Szolgáltató az IoT eszközhöz tartozó ESZKÖZ-t deaktiválja és az adott Szolgáltatást megszünteti. A Megrendelő bejelentéseit a Szolgáltató Telefonos Ügyfélszolgálatán, illetve Ügyfélszolgálati irodájában terjesztheti elő szóban vagy írásban. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségei az alábbiak:
-
A bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, a Megrendelő tájékoztatására a Szolgáltató telefonon, interneten, postacímen megadott elérhetőségeken történhet.
-
A Telefonos Ügyfélszolgálaton keresztül történő ügyintézéshez a Szolgáltató kérheti az ügyfél azonosításához szükséges, a Megrendelőnek előzetesen átadott kódot és a Szolgáltatási Megállapodásban megadott bármely egyéb adatot. A Szolgáltató kérheti továbbá, hogy a Megrendelő adja meg olyan telefonszámát, ahol azonnal visszahívható. Amennyiben - a Szolgáltató által meghatározott esetekben - elengedhetetlen mindezek megadása, és a Megrendelő ezen kérésnek nem tesz eleget, a Szolgáltató a Megrendelő igényét elutasítja.
-
A Megrendelő köteles a Szolgáltató panaszkivizsgálási és hibaelhatárolási eljárása során megadni minden olyan adatot, mely a Szolgáltató megítélése szerint a bejelentés kivizsgálásához elengedhetetlen. Amennyiben a Megrendelő a kért adatokat nem bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére, úgy a Szolgáltató nem köteles a bejelentéssel érdemben foglalkozni.
-
A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Szóbeli panasznak minősül a telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával szóban közölt panasz.
-
Amennyiben Megrendelő a szóban közölt panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát a Megrendelőnek átadja, illetve telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.
-
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató telefonos Ügyfélszolgálatán tett szóbeli panasz esetén, amennyiben a beszélgetés rögzítésre kerül, a Szolgáltató az írásos jegyzőkönyv felvételét mellőzze.
-
A Megrendelő által a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán tett panaszt a Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 (harminc) napon belül írásban válaszolja meg kivéve, ha a szóban bejelentett panaszban foglaltaknak a Szolgáltató nyomban eleget tesz. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. Az írásbeli panasz kivizsgálási és megválaszolási határideje 30 nap.
-
Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
-
A Szolgáltató a bejelentésekről nyilvántartást vezet, a bejelentések elektronikusan rögzítésre kerülnek. A Szolgáltató a bejelentést a nyilvántartó adatbázisában 5 (öt) évre visszamenőleg tárolja, és biztosítja a visszakereshetőséget. Az adatbázis panaszbejelentés esetén tartalmazza a Megrendelő nevét, vagy más azonosítóját, telefonszámát, vagy számlázási rendszerbeli azonosítóját, a bejelentés módját, és idejét, bejelentés tárgyát, a kivizsgálás eredményét, a megtett intézkedéseket, az értesítés módját és idejét.
-
A Szolgáltató nem köteles érdemben foglalkozni azon bejelentésekkel, amelyek formájuknál, vagy tartalmuknál (pl. témájuknál, hangvételüknél vagy érthetőségüknél) fogva alkalmatlanok az azokon alapuló bejelentések kivizsgálására és megválaszolására, továbbá amelyek nem tartalmaznak a Szolgáltatóval vagy az általa nyújtott Szolgáltatással kapcsolatos probléma meghatározást.
-
A Megrendelő által tett olyan bejelentés, amely a Szolgáltatás nem Megállapodás szerinti teljesítésével, így különösen a Szolgáltatás csökkent minőségével vagy igénybevételi lehetőségének megszűnésével kapcsolatos, hibabejelentésnek minősül.
-
Szolgáltató a hibabejelentéseket a belföldi normál tarifás ügyfélszolgálati hívószámon fogadja. A Szolgáltató a hibabejelentést nyilvántartásba is veszi. A hibaelhárítási idő csak azokra az esetekre vonatkozik, ahol a Szolgáltató a hibaelhárítási feltételekkel szerződik. Szolgáltató az alábbi hibaelhárítási feltételeket vállalja.
-
Hibabejelentés esetén Szolgáltató köteles a hibabejelentést a következő munkanap 24:00 óráig kivizsgálni és az elvégzett vizsgálat alapján a Megrendelőt értesíteni arról, hogy további helyszíni vagy azt is érintően lefolytatandó vizsgálat szükséges vagy a hiba a vizsgálat alatt nem volt észlelhető vagy a hiba nem a Szolgáltató érdekkörébe tartozó okból merült fel.
-
A Szolgáltató, ha a Megrendelő által bejelentett hiba valósnak bizonyult, érdekkörébe tartozó hiba kijavítását a bejelentéstől számított 2 munkanapon belül végzi el. Amennyiben a hiba kijavításához harmadik személy (pl.: hatóság, mobilszolgáltató) hozzájárulása szükséges, a fenti határidők meghosszabbodnak a hozzájárulás beszerzésének idejével. Szolgáltató a hozzájárulást a következő munkanap 24:00 óráig köteles megkérni a harmadik személytől.
-
Nem tartozik a Szolgáltató érdekkörébe azon szolgáltatások és eszközök köre, amelyeket a Szolgáltatás jellegéből fakadóan nem a Szolgáltató biztosít vagy nem része a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásnak.
-
Ha a kivizsgálás vagy kijavítás kizárólag a helyszínen, a Megrendelő helyiségében lehetséges, és a Szolgáltató által a kiszállásra megjelölt időpont a Megrendelőnek nem megfelelő, akkor a Szolgáltató által javasolt időponttól a Megrendelővel előzetesen egyeztetett újabb időpontig eltelt időtartam nem számít bele a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidőbe.
-
Ha a kivizsgálás vagy kijavítás időpontjában, a Szolgáltató és a Megrendelő megállapodott, és a hiba kijavítása a meghatározott időpontban a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból nem volt lehetséges, úgy a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidő a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból alkalmatlannak bizonyult időponttól a Szolgáltató kezdeményezésére a felek által közösen meghatározott új, alkalmas időpontig terjedő időszakkal meghosszabbodik.
-
A hiba elhárításáról Szolgáltató haladéktalanul értesíti a Megrendelőt. Az értesítési kötelezettségnek Szolgáltató a bejelentéssel, illetve a helyszíni hibaelhárítással egyidejűleg is eleget tehet.
-
Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben a Megrendelő az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló Szolgáltatói értesítéstől számított 96 órán belül. Ebben az esetben nem számít be a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidőbe a hiba elhárításáról szóló Szolgáltatói értesítéstől a Megrendelő által tett ismételt hibabejelentésig eltelt időtartam.
-
A Szolgáltató a Megrendelő által bejelentett, a Szolgáltató hiba behatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyuló és a saját érdekkörébe tartozó hiba elhárításáért díjat nem számíthat fel, és a Szolgáltatónál felmerülő (javítási, kiszállási költséget, illetve a hiba behatárolása és elhárítása során a Megrendelő helyiségébe történő belépés biztosításán túl egyéb, a Megrendelő közreműködését igénylő kötelezettséget nem háríthat át.
-
Téves hibabejelentés esetén, amikor nem a Szolgáltató érdekköréből eredő hibáról van szó, a Szolgáltató a jelen Megállapodás 1. sz Mellékletében meghatározott egyszeri díjat számlázhat ki. (ha a hibabejelentésről csak a helyszíni kiszállás esetén volt megállapítható, ha nem a Szolgáltató érdekköréből eredő hibáról van szó; vagy ha a Megrendelő ragaszkodott a helyszíni méréshez).
-
Szolgáltató a Megrendelő által tett szóbeli hibabejelentéseket hangfelvétellel rögzíti, és nyilvántartásba veszi.
-
A nyilvántartás az alábbiakat tartalmazza:
az értesítési cím vagy más azonosító;
ügyfél azonosító; - hibajelenség leírása;
hibabejelentés időpontja (év, hónap, nap, óra);
a hiba okának behatárolására tett intézkedések és azok eredménye;
a hiba oka;
a hiba elhárításának módja és időpontja (év, hónap, nap, óra), eredményét
(eredménytelenségét és annak okát);
értesítésének módja és időpontja, ezen belül is különösen a bejelentés visszaigazolásáról, a hiba elhárításának módjáról és időpontjáról (év, hónap, nap, óra), eredményéről (eredménytelenségéről és annak okáról) történő értesítés módja és időpontja.
-
A hibabejelentéseket, a hibaelhatárolással kapcsolatos valamennyi adatot (az eljárás eredményét és a megtett intézkedéseket) a Szolgáltató 1 (egy) évig visszakövethető módon megőrzi
-
Tájékoztató a Megrendelőt megillető elállási jogról
-
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal! Amennyiben természetes személy, a megrendelőt a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
-
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
b) a terméknek,
c) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
-
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
-
A jelen pontban foglaltak nem érintik a Megrendelő azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a Megrendelő tett ajánlatot, a Megrendelőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
-
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
-
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
-
A Megrendelő elállási nyilatkozatának érvényessége
-
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
-
A Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
-
A Szolgáltató a Megrendelő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
-
A Szolgáltató kötelezettségei a megrendelő elállása esetén
-
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
-
Ha a Megrendelő a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
-
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja
-
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Megrendelő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Szolgáltatót felelősség nem terheli.
-
Békéltető testületi eljárás
-
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
-
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
-
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
-
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
-
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
-
Online vitarendezési platform
-
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
-
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
-
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
-
-
SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
-
A Szolgáltató köteles a Szolgáltatást a Megrendelő igénybejelentése alapján 3 munkanapon belül megkezdeni és azt folyamatosan a Megállapodás időtartama alatt nyújtani.
-
A Szolgáltató köteles a telefonon történő technikai segítségnyújtásra vonatkozó igényt kezelni, a hibák elhárítása érdekében szükséges lépéseket a bejelentést követő következő munkanaptól számított 48 órán belül megkezdeni. A Szolgáltató jogosult megtagadni a telefonos segítségnyújtást, ha az azonosításhoz szükséges adatokat nem kapja meg.
-
A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által megkapott, illetve a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat kezelni, tárolni, feldolgozni, és azokat kizárólag a jelen Megállapodás teljesítése érdekében felhasználni. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat ellenőrizze, és ha azok a valóságtól eltérnek, a Szolgáltatást azonnali hatállyal felmondja.
-
A Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás teljesítése során megszerzett adatokat az illetékes hatóság megkeresésére a hatóságnak átadni.
-
Amennyiben a Megrendelő a jelen Megállapodásba foglalt valamely kötelezettségét megszegi, a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását felfüggeszteni.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben díjfizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, és ebből eredően 30 naptári napnál régebbi számlatartozása keletkezik, úgy a Szolgáltató jogosult fizetési felszólítást küldeni. Abban az esetben, ha a Megrendelőnek 60 naptári napnál régebbi, lejárt tartozása keletkezik, akkor a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni.
-
Ha a Megrendelő a felfüggesztés okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlő módon tudomást szerez, a Szolgáltató köteles a tudomásszerzéstől számított 72 (hetvenkettő) órán belül a felfüggesztést megszüntetni.
-
A Szolgáltató jogosult a felfüggesztést folyószámla szinten, továbbá a Megrendelő valamennyi, a Szolgáltatónál igénybe vett Szolgáltatáshoz kapcsolódó folyószámláján alkalmazni. A Megrendelő számlatartozása akkor tekinthető kifizetettnek, ha valamennyi, a Szolgáltatónál igénybe vett Szolgáltatáshoz kapcsolódó tartozásának teljes összege a Szolgáltatóhoz beérkezett.
-
A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Megállapodást legalább 15 napos felmondási idővel felmondani, és ennek tartamára a Szolgáltatást felfüggeszteni, amennyiben a rendelkezésre álló adatok, információk alapján valószínűsíthető, hogy a Megrendelő a Szolgáltatás igénybevétele céljából a Szolgáltatót lényeges körülmény - így különösen a személyes adatok - vonatkozásában megtévesztette.
-
A felfüggesztés ideje alatt a Szolgáltató jogosult a jelen Megállapodás 1. sz. Mellékletében meghatározott mértékű díjat felszámítani.
-
Amennyiben a Megrendelő a számlatartozását 90 naptári napon belül sem rendezi, akkor a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Megállapodást azonnali hatállyal felmondani és a Szolgáltatáshoz kapcsolódó ESZKÖZ-et deaktiválni. A Szolgáltató a deaktiválást megelőzően 30 naptári napon belül köteles tájékoztatni a ESZKÖZ deaktiválásáról a Megrendelőt.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a deaktiválást követően az ESZKÖZ újra nem aktiválható.
-
DÍJAZÁS, FIZETÉSI FELTÉTELEK
-
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
-
A Felek megállapodása szerint a Megrendelő köteles a Szolgáltató teljesítésének ellenértékeként a jelen Megállapodás Árlistában megjelölt szolgáltatási díjakat a Szolgáltatónak megfizetni. A szolgáltatási díjak úgy kerül megállapításra, hogy az magában foglalja a Szolgáltatónak valamennyi, a jelen Megállapodásban meghatározott feladatával kapcsolatosan felmerülő költségét és kiadását.
-
A jelen Megállapodás alapján esedékes díjat a Megrendelő az 1. sz. Mellékletben foglaltak szerint, az abban megjelölt díjösszegre kibocsátott számla ellenében fizeti ki.
-
A Szolgáltató számlájának kiegyenlítése a számla beérkezését követő legkésőbb 15. (tizenöt) naptári napon a Szolgáltató számláján megadott bankszámlájára utalással történik. A Szerződő Felek megállapodnak, hogy a szolgáltatási díj teljesítése napjának azt a napot tekintik, amikor a Szolgáltató bankszámláját vezető pénzintézet a Szolgáltató bankszámláján a kifizetendő összeget jóváírja.
-
Amennyiben a fizetési határidő szabadnapra, ünnepnapra, illetve munkaszüneti napra esik, a fizetési határidő a Ptk. 8:3 S (3) bekezdése alapján a következő munkanapon jár le.
-
A Szolgáltató a jelen Megállapodásban foglaltak teljesítése alapján - a Szolgáltató által küldött tételes ESZKÖZ riport alapján, mely tartalmazza a ESZKÖZ-ek státuszait - jogosult számla benyújtására. A ESZKÖZ-ek státusza lehet: aktív teszt - gyártásközi teszt kommunikációs célra (Maximum fél évig tartható ebben a státuszban. Ezt követően Suspend státuszba kerül). Az engedélyezett adatforgalom maximum 100kb. Aktív life, az üzembe helyezést követő első adatkommunikációkor kerül ebbe a státuszba Suspend – felfüggesztett státusz, Megrendelő kérésére kerül ide, vagy aktív tesztből fél év után Terminated - lezárt státusz.
-
A jelen Megállapodás Árlistában megjelölt havidíj összege teljes hónapra vonatkoznak. Amennyiben a Megrendelőnek átadott ESZKÖZ hónap közben kerül aktiválásra, vagy megszüntetésre, abban az esetben a Szolgáltató időarányos havidíjat számláz ki az Megrendelőnek. Az ESZKÖZ aktiválási dátuma a ESZKÖZ-en generált első adatforgalom időpontja.
-
Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a Ptk. 6:155. § (1) bekezdésében foglalt mértékű késedelmi kamatot tartozik a Szolgáltató részére megfizetni.
-
Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató által felszámolt díjak összegét vitatja, abban az esetben a Szolgáltató a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli bejelentését annak közlésétől számított 30 napon belül kivizsgálja. A Szolgáltató a vizsgálat eredményéről indoklással ellátott tájékoztató emailben értesíti a Megrendelőt.
-
TELJESÍTÉS MÓDJA, A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉVEL KAPCSOLATOS KORLÁTOZÁSOK
-
A Szolgáltató a jelen Megállapodás alapján végzendő Szolgáltatásait a Megállapodás időtartama alatt folyamatosan köteles ellátni a Megrendelő részére.
-
Amennyiben a Szolgáltató szolgáltatásait bármely okból nem tudja a Megállapodásnak megfelelően teljesíteni, úgy köteles erről a Megrendelőt kellő időben tájékoztatni. Amennyiben a Szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségét elmulasztja vagy nem kellő időben teljesíti, úgy köteles a tájékoztatási kötelezettség elmulasztásával vagy késedelmes teljesítésével összefüggésben keletkezett károkat is megtéríteni.
-
A Szolgáltató és a Megrendelő a jelen Megállapodás teljesítése során köteles együttműködni, amely alapján Felek kötelesek egymás írásbeli megkereséseire 2 (két) munkanapon belül reagálni, illetőleg a Szolgáltató a Megrendelő megkeresése esetén köteles a Megrendelőt tájékoztatni a feladatok ellátásáról.
-
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás használata során, különösen pedig az ügyfélszolgálat igénybevételekor, továbbá bejelentések és panaszok megtétele során tartózkodik a zaklató, a közízlést és az emberi méltóságot sértő magatartástól. Amennyiben a Megrendelő ezen kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult felszólítani a rendeltetésellenes magatartás azonnali megszüntetésére. Amennyiben a Megrendelő a kötelezettségének felszólítás ellenére sem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást azonnali hatályú rendkívüli felmondással megszüntetni.
-
A Megrendelő nem jogosult a Szolgáltatást arra használni, hogy
-
-
törvénytelen vagy sértő adattartalmat továbbítson, továbbá harmadik személy szerzői jogát, védjegyét, üzleti titkát vagy egyéb vagyoni jogát megsértse,
-
szoftver vírust tartalmazó adatokat vagy egyéb blokkoló vagy károsító programokat továbbítson,
-
bármilyen módon a mobilhálózatot vagy a Szolgáltatást megkárosítsa, rongálja úgy, hogy az megakadályozza más felhasználók által használt mobilhálózatok vagy az M2M platform használatát,
-
a ESZKÖZ-ek GSM adapterekbe kerüljenek beépítésre, kivéve, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen hozzájárul,
-
ha az halálhoz, személyi sérelemhez, súlyos testi sértéshez vagy környezeti károsodáshoz (például életmentő készülék) vezet, a Szolgáltatás vagy ESZKÖZ meghibásodása miatt,
-
azzal módosítson, alkalmazzon, megváltoztasson, fordítson, vagy létre hozzon származékos munkákat a Szolgáltatásból vagy a ESZKÖZ-ből, amely ellentétes a szolgáltatási jogviszony céljával, kivéve a Szolgáltató 30 nappal korábbi, írásbeli hozzájárulása esetén,
-
azzal ESZKÖZ-t egyesítsen, vagy használja egyéb hardverrel, szoftverrel, termékkel vagy szolgáltatással együtt, amely ellentétes az előfizetői jogviszony céljával, kivéve a Szolgáltató 30 nappal korábbi, írásbeli hozzájárulása esetén,
a ESZKÖZ-et vagy a szolgáltatást továbbadja, tovább értékesítse, arra vonatkozóan felhasználási engedélyt adjon, bérbe adja, kölcsönadja, harmadik személynek rendelkezésére bocsássa másként, mint ahogy a jelen Megállapodásban megengedett, vagy átruházza a ESZKÖZ-t bármely harmadik személy részére, A ESZKÖZ-t átdolgozza, szétszedje, kicserélje, vagy másképpen megkísérelje származtatni, továbbfejleszteni a ESZKÖZ-ek forrás -és tárgy kódját vagy bármilyen szoftvert, amely a ESZKÖZ-en fut, tovább értékesítse vagy felhasználja a ESZKÖZ-t úgy, hogy bármilyen szolgáltatást nyújtson harmadik személyek számára, akik nincsenek összefüggésben a szolgáltatási jogviszonnyal, és nem tekinthetők végfelhasználóknak, vagy megengedje harmadik személyeknek, akik nem végfelhasználók, hogy távolról hozzáférjenek vagy felhasználják a Szolgáltatást, illetve lehetővé tegyék azt, hogy a ESZKÖZ-t olyan más sorozat termékké fejlesszék, amely hasonló a ESZKÖZ-hez, másra használják a ESZKÖZ-t, mint a megállapodott Szolgáltatás, szándékosan vagy gondatlanul használják vagy engedjék másnak a ESZKÖZ-ek használatát oly módon, hogy ezzel a mobilhálózatok működését, vagy a Szolgáltatás minőségét veszélyeztessék, megszakítsák, vagy megakadályozzák a távközlési vagy informatikai hálózat vagy rendszer integritását vagy biztonságát, rendeltetésével ellentétesen másképp használják vagy másolják a ESZKÖZ-t, kivéve, ha a jelen Megállapodás ezt megengedi, csalással vagy törvénytelen visszaéléssel használják, vagy megszegjék a jelen Megállapodást, a Megrendelő a ESZKÖZ-et nem használhatja:
-
hangok továbbítására (ideértve a VOIP-t), SMS-ek, MMS-ek továbbítására,
-
arra, hogy hozzáférjenek bármely címzéssel ellátott helyhez,
-
úgy, hogy az megkísérelje megsemmisíteni a biztonsági intézkedéseket vagy az eredményeket a korrupcióban vagy az adatvesztésben,
-
úgy, hogy az a Szolgáltatást vagy a szoftvert „Internet Relay Chat"-tel, „peer to peer" file megosztással, „bit” özönnel, proxy szerver hálózattal összefüggésben használja,
-
úgy, hogy az magába foglaljon spamming-et (reklámpostázást, körlevelezést), tömeges kéretlen email-ek küldését, kereskedelmi üzeneteket, nyitott SMTP jelfogó / közvetítő fenntartását, karbantartását.